Koopman Autotransport en General Cargo
Klantcase
De samenwerking tussen Koopman Autotransport, Koopman General Cargo en Prometheus kwam ruim een decennium geleden tot stand. Koopman had op dat moment behoefte aan een data gedreven oplossing die toeliet parameters zonder maatwerk in- en uit te schakelen.
Prometheus biedt een hardware-onafhankelijk platform dat in één implementatie volledig aangepast kan worden aan verschillende waardeketens van de markten waarin klanten opereren. Voor Koopman is dit van doorslaggevend belang, omdat Koopman Autotransport en Koopman General Cargo op een andere wijze hun klanten bedienen.
Over Koopman
Koopman Logistics Group is een logistieke dienstverlener met twee divisies: Automotive en General Cargo. Bij Koopman Logistics Group werken circa 1.100 mensen. Koopman Logistics Group heeft vestigingen in Noordhorn, Nijkerk, Putten, Amersfoort, Amsterdam, Born, en Neuenburg (D).

Solide basis in de cloud
Het bleek een solide basis, want tot op de dag vandaag staat de oplossing als een huis. Natuurlijk zijn er door de jaren heen verbeteringen doorgevoerd die aansluiten op de nieuwe wet- en regelgeving en specifieke behoeften van Koopman. Een recent voorbeeld daarvan is een oplossing die afwijkingen tijdens nachtleveringen sneller registreert en verhelpt (lees hier meer). Ook is het platform inmiddels in een on premise e-cloud omgeving geborgd en wordt er gewerkt met de derde generatie boordcomputers. De meest recente ontwikkeling is de mogelijkheid om vrachtdocumenten te scannen en van foto’s te voorzien, zodat afleverbewijzen real-time beschikbaar zijn. Dit geldt ook voor kleine, niet gedigitaliseerde informatiestromen.
Eigenwijs durven zijn
John Hensen, operationeel directeur bij Prometheus: “Koopman is voor ons altijd een uitdagende klant geweest, in de goede zin van het woord. Ze hebben een duidelijke visie en mening. Waar nodig durven ze tegen de stroom in te gaan en eigenwijs te zijn. Dat heeft ze ver gebracht. En het houdt ons scherp. Koopman is bereid tijdens de ontwikkeling van onze software mee te denken en zo de toegevoegde waarde voor haar logistieke operatie te perfectioneren.
Toekomst
John: “Koopman signaleert de steeds verder groeiende informatiebehoefte bij klanten en weet daar goed op in te spelen. Prometheus kijkt ernaar uit om ook de komende jaren op dit vlak voor Koopman het verschil te maken. Door de software zó in te richten dat de juiste balans tussen kwaliteit, efficiëntie en tijdigheid van leveren gevonden wordt. We denken graag mee in het volledige proces. Daarbij helpt het enorm dat we gewend zijn om rechtstreeks met de operatie te schakelen en niet alleen met de IT-afdeling.”
Zoekt u ook software die van A-Z voorziet in real-time inzicht en optimaal voertuigbeheer?
Neem contact op met onze accountmanagers via sales@prometheus.nl.