Waste management
Meer weten over waste management?
Bespaar kosten en tijd met optimale afvalinzameling
Onze complete oplossing voor de afval, milieu en recycling sector biedt inzichten aan de hand van kwalitatief hoogwaardige data, waardoor u inzicht in het volledige logistieke proces krijgt. Dankzij de real-time verbinding tussen onze backoffice oplossing en de mobiele software in uw voertuigen, krijgt u optimale grip op uw inzamelingsoperatie en wordt u voorzien van alle kritieke data waarop u uw processen verder kunt sturen en optimaliseren.
Geïntegreerde randapparatuur ondersteunt uw chauffeur. Onder andere weegsystemen, liften en RFID container herkenning bieden chauffeurs de mogelijkheid om containers sneller, nauwkeuriger en betrouwbaarder te identificeren en te tracken. Hierdoor raken containers niet meer zoek en gaat er geen tijd verloren aan het zoeken hiernaar.
mobile software
Geen tijdsverlies: Verhoog de productiviteit doordat chauffeurs geen tijd kwijt zijn aan het zoeken van de juiste containers.
Optimale routes: Zorg ervoor dat chauffeurs geen tijd verspillen aan het rijden langs lege containers.
Meer gemak: Geef opgeslagen routes eenvoudig door aan nieuwe chauffeurs zonder hen in te moeten werken.
back-office
Factureren naar daadwerkelijk gebruik: Houd precies bij hoeveel afval er aangeboden wordt en belast burgers en zakelijke klanten op een eerlijke wijze.
Optimaal inzicht: Houd grip op uw gehele inzamelingsoperatie en krijg inzicht in de voorraadstanden op alle locaties.
Kosten besparing: Optimaliseer uw proces op basis van de grote hoeveelheid data die onze oplossing biedt.
Efficiënt afvalbeheer
Voor een efficiënt afvalbeheer richten wij ons op de volgende aspecten: geregistreerd inzamelen, container management, guided navigation en digitaal acceptatieproces. Deze kunnen apart gebruikt worden, als één oplossing, of gecombineerd worden met een of meer van onze andere oplossingen.
Onze innovatieve oplossing voor geregistreerde afvalinzameling is geïntegreerd met ons mobiele softwareplatform en in te zetten voor de identificatie en registratie van alle type containers. Deze informatie wordt inzichtelijk gemaakt binnen het container management systeem.
De oplossing biedt informatie over o.a.:
- Het gewicht van de container;
- De (GPS)positie van de container;
- Het tijdstip en de duur van de lediging.
Onze Guided Navigation oplossing ondersteunt chauffeurs bij route-georiënteerde werkzaamheden, zoals huis-aan-huis inzameling, lediging van (ondergrondse en bovengrondse) verzamelcontainers, veegdiensten en de reiniging van kolken.
Planners hebben real-time inzicht in welk deel van de route is afgelegd en waar chauffeurs zich bevinden. Daarnaast beschikt u direct over de bewijslast die u nodig heeft om de waarborging van uw dienstverlening te garanderen.
Routekennis is met Guided Navigation digitaal opgeslagen, zodat u niet langer afhankelijk bent van de kennis van individuele chauffeurs. Chauffeurs hoeven niet meer ingewerkt te worden op een bepaalde route, want dat doet Guided Navigation voor u. Uw planning wordt hierdoor veel flexibeler en u bespaart kosten.
Daarnaast beperkt de oplossing het risico op ongevallen door bepaalde gebieden geheel of op bepaalde tijden van een dag te vermijden. Zo zorgt u er bijvoorbeeld voor dat uw chauffeurs niet in de buurt van scholen rijden tijdens de haal- en brengmomenten.
Ons container management systeem geeft u optimaal inzicht in uw inzamelingsoperatie. U krijgt, naast standaardinformatie zoals adres (gps coördinaten) en laatste lediging, ook gegevens over de gewichten van containers, de koppeling met ‘whitelists’ of juist blokkering door ‘blacklists’ en hoe vaak een container wordt aangeboden. Ook houdt de oplossing bij het aanmaken en plannen van orders bijvoorbeeld rekening met het ophalen van lege containers, wat leidt tot meer efficiëntie in uw proces.
Door het container management systeem te koppelen met uw facturatiesysteem kunt u burgers of zakelijke klanten precies belasten voor de hoeveelheid afval die zij aanbieden. Door slim gebruik te maken van de grote hoeveelheid kwalitatief hoogwaardige data in het systeem, kunt u een voorsprong nemen op de concurrentie en ook de milieudoelstellingen van uzelf en uw klanten maximaal faciliteren.
Onze oplossing voor het digitaliseren van het acceptatieproces op een stortplaats of milieustraat is volledig afgestemd op het proces van de acceptatie van afvalstromen. Deze oplossing is geschikt voor alle typen stortplaatsen en geeft acceptanten, weegbrugpersoneel en leidinggevenden inzicht in het acceptatieproces. Dankzij de verbeterde bewijsvoering, voorkomt u bovendien onnodige discussies met klanten en draait u niet op voor kosten die buiten uw verantwoordelijkheid liggen.
Waste management op het Prometheus Platform:
Hardware-onafhankelijke, volledig mobiele waste management oplossing;
Af te stemmen op uw bedrijfsspecifieke wensen en inpassing in uw bestaande softwarelandschap;
Data koppeling met backoffice en facturatiesystemen;
Gemakkelijk uit te breiden met functionaliteiten uit onze andere softwareoplossingen
Gedifferentieerde tarieven in te stellen per afvalaanbieder (bijv. Diftar)
Aanbieders kunnen worden ingedeeld in 'blacklists' en 'whitelists'
Meer weten over onze oplossing voor afvalbeheer?
Neem contact met ons op!