Header_klantcase_gp_groot

Meetbaar betere financiële resultaten

Klantcase GP Groot

Rapportages maakte GP Groot op basis van de gegevens uit hun Transport Management Systeem (TMS). Inmiddels wordt data over de logistieke operatie rechtstreeks uit applicaties van Prometheus gehaald voor een directe verwerking in een zelf ontwikkeld BI-dashboard. Hiermee maakt GP Groot big data inzichtelijk, om vervolgens hierop hun beslissingen te nemen.

GP Groot en Prometheus

In 2007 startte GP Groot met de integraties van Waste management en Urenregistratie en –verwerking. Sinds die tijd zijn ze overgestapt van TMS-leverancier en zijn er twee overnames geweest. Maar de logistieke operatie lag geen moment stil. De overgenomen systemen werden geruisloos samengevoegd tot één oplossing.

Wat betekent de samenwerking voor GP Groot?

Voorloper in data-analyse dankzij BI-dashboard
icon_vink_blauw

Betere financiële resultaten: inzicht in data, de vloot en de prestaties van de chauffeurs heeft geleid tot meetbaar betere financiële resultaten.

icon_vink_blauw

Van gevoel naar feit: dankzij het BI-dashboard van Prometheus, baseert GP Groot beslissingen nu op harde cijfers in plaats van giswerk.

icon_vink_blauw

Soepele migraties: de operatie kwam niet stil te liggen. Of het nu ging om een switch naar een andere TMS-leverancier of een overname; Prometheus zorgde voor een vloeiende overgang.

Van onderbuikgevoel naar meetbare informatie

Dankzij de vertaling van data uit de applicaties voor Waste management en Urenregistratie en –verwerking in het BI-dashboard van GP Groot, is er veel beter inzicht in de vloot en de prestaties van chauffeurs ontstaan. Dat heeft geleid tot meetbaar betere financiële resultaten. Operationeel manager Dennis Meijers licht toe: “Iedereen in de operatie heeft een eigen beleving over de geleverde prestaties. Die stroken niet altijd met de data die verzameld is. De introductie van het dashboard was daarom in het begin even wennen, maar het systeem wordt nu omarmd.”

Maandelijkse overleg over optimalisaties

Maandelijks vindt er overleg plaats bij GP Groot in Alkmaar. Optimalisaties in software en het gebruik ervan worden besproken en de vertaling naar concrete, relevante informatie wordt geborgd. Zo worden bijvoorbeeld de relevantie en naleving van KPI’s voortdurend bewaakt, evenals een continu hoog niveau van dienstverlening en waardecreatie.

Klantcase GP Groot Inzameling & Recycling

“Een investering betaalt zich terug in groei.”

Voorbeeld voor andere transporteurs

Prometheus Informatics’ operationeel directeur John Hensen: “GP Groot is een organisatie met een duidelijke visie, die niet bang is voor vernieuwingen en de bijbehorende investeringen. Dat betaalt zich terug in groei, ook van het wagenpark en als gevolg daarvan naar geïntegreerde, mobiele oplossingen. Wie je binnen de organisatie ook spreekt, ze dragen één voor één dezelfde visie uit en weten waar het bedrijf heen wil. Die betrokkenheid vind ik mooi om te zien. Daarnaast is GP Groot procesmatig een vooruitstrevende organisatie. De integratie van onze software is hier van zodanig hoog niveau dat het wat mij betreft ook als voorbeeld dient voor andere bedrijven in de sector. Chauffeurs van GP Groot worden met onze oplossingen volledig ontzorgd.”

Over GP Groot

De divisie inzameling en recycling van GP Groot zorgt met innovatieve en duurzame logistieke systemen voor het inzamelen, sorteren en recyclen van afval, of het direct verwerken tot eindproduct. Dit doen ze voor uiteenlopende opdrachtgevers: van fietsenmakers tot ziekenhuizen, van bouwbedrijven tot supermarkten en gemeenten.

Dagelijks zamelen ze met zo’n 200 voertuigen afvalstromen in, op een milieubewuste en verantwoorde manier.

Wilt u ook meer inzicht in vloot en de prestaties van chauffeurs?

Neem contact op met Megan Don megan.don@prometheus.nl
06 1561 1527
0318 509 040 – Ext. 033